2ª SEMANA DA RADIO

jueves, 28 de abril de 2016

Xornal escolar: Lorena Freijeiro

1.       ¿Qué sentes ao ser a primeira muller licenciada en gaita?
Cando obtiven a licenciatura, non era consciente do que realmente significaba para o mundo da gaita e para Galicia, e agora,  miro cara atrás e a verdade é que é todo un orgullo para min. Estou moi contenta e satisfeita, de ver como todo esforzo ten a súa recompensa.
2.       ¿Cándo empezaches a tocar? ¿Por qué?
Tería ó redor de 7 anos. Empecei a mostrar interese nas clases de música do cole, do Divino Salvador, e a profe decidiu falar cos meus pais para que me meteran nunha escola de música ou banda.
3.       ¿Quén te animou a empezar coa música?  ¿Por que a gaita e no outro instrumento?
A min encantábame esas clases de música do cole, ensaiaba ca frauta a diario e como os meus pais querían anotarme a escola de música, como vos contaba antes, decidín seguir os pasos do meu avó. O meu avó era un coñecido gaiteiro da zona e quixen tocar a gaita coma él. Despois, matricularíame na escola de gaitas de Coruxo e a partir de aí comezaba a miña andaina coma gaiteira.
4.       ¿Cómo se leva iso de tocar y soprar a la vez?
Para min é algo sinxelo, nunca tiven problemas para tocar, saíame como algo innato, de dentro, e grazas a iso avanzaba rapidamente e entón claro! Cada vez gustábame máis e máis! e canto máis ensaiaba, máis doado me parecía.
5.       ¿Cuantos anos estiveches no conservatorio? ¿Gustouche?
No Conservatorio estiven 14 anos. É unha carreira dura pero a min gustábame e penso que paga moito a pena.
6.       Imaxino que rapazas aprendendo a tocar gaita habería moi poucas. ¿Cómo te sentiches ó estar rodeada de tantos mozos?
Pois a verdade é que non era consciente de se había máis nenos ca nenas. Sempre me trataron como unha máis, tanto na banda de gaitas como no Conservatorio.
7.       ¿Dixéronche algunha vez: “a gaita non é para as rapazas”?
Non, nunca, sempre me trataron por igual. A única anécdota que teño era a preocupación do meu avó, Julio, de que deixara de tocar a gaita cando me fixera maior e coñecera a algún mozo! Pero isto nunca ocorreu, o contrario! Caseime con un gaiteiro!
8.       ¿Cómo xurdiu o de tocar con Carlos Núñez?
Carlos Núñez foi o meu primeiro profesor de Conservatorio. Deume clases de gaita durante catro anos. Despois deixou o Conservatorio, pero nunca perdeu o contacto comigo. Cando crecín un pouquiño chamoume para colaborar con él nos concertos e grazas a iso puiden tocar con moitos máis grupos.
9.       Hoxe en día vémoste cada venres no Luar facendo de xurado de novos talentos. ¿Non é unha tarefa complicada?
O de xurado en Luar é unha tarefa complicadísima! Agora os rapaces tocan moi ben e é moi difícil ter que puntualos en tan pouquiño tempo e escoller a un gañador. Eu sempre querían que gañaran todos!
10.   Ademais de ser xurado, ¿qué proxectos tes para o futuro?
Cara o futuro espero que non cambie nada! Agora mesmo estou de baixa coma profe e coma gaiteira, porque vou ter un bebé dentro de dous meses! Pero cando pases estes meses de descanso retomarei as miñas clases coma profe de Conservatorio e coma solista dos grupos cos que colaboro.