1) ¿Cando decidiches que querías ser debuxante?
Creo que nunca me pensei en adicarme a outra cousa. De neno debuxaba moitas horas e pasábao moi ben. En canto fun consciente de que se podía vivir de debuxar, xa todo estivo ben claro na miña mente: eso era o que quería facer.

2) ¿Cal foi o teu primeiro cómic?
Teño lembranzas de diferentes tebeos que recordo como os primeiros. un Don Miki, un Mortadelo, un tebeo de Hulk e outor de Blueberry. Pero non sería capaz de dicir cal foi o primeiro...
3) ¿De que ilustración estás mais orgulloso?
Cando as ilustracións estan feitas por un mesmo é moi difícil chegar a estar orgulloso de algo porque ves tódolos errores que cometiches ó facelas, así que te quedas con pequenas partes de cada unha das que estás satisfeito. Gustame pensar que a mellor ilustración que vou facer é sempre a seguinte.
4) ¿Canto tempo tardas en facer unha ilustración?
Depende moito do estilo que escollas e do que teñas que ilustrar. Entre 4 horas e cinco días, máis ou menos. Creo que nunca adiquei máis de ese tempo a ningunha.
5) ¿Cantos premios recibiches polo teu traballo?
Pois ata o de agora, ningún :)
6) ¿Con que tipo de traballo disfrutas máis? (ilustrar libros, facer cómics, traballar no cine...)
Creo que o mellor é ir cambiando de pouco en pouco. Así evitas caer na monotonía.
7) ¿A que outro ilustrador admiras?
A unha lista interminable deles : Norman Rockwell, J C Leyendecker, N C Wyeth, Regis Loisel, Rebeca Dautremer, Gonzalo Cárcamo, Neil Campbell Ross, Tadahiro Uesugi, Adam Hughes, Arthur Adams, Christophe Blain, Emmanuel Guibert, Travis Charest, Claire Wendling....... podería estar horas falando de
xente e máis xente que fai traballos incribles :)
8) ¿Como surxiu a posibilidade de traballar en "Planet 51"?
Unha amiga coa que traballara anteriormente noutra empresa e que nese momento traballaba xa no proxecto púxose en contacto conmigo e outros amigos máis (entre eles a miña muller) para dicirnos que buscaban a deseñadores para comezar o proxecto de "Planet One" (así se chamaba entón) en serio. Mandamos unhas mostras dos nosos traballos, aos directores lles gustaron en pagáronos unha viaxe en avión a Madrid para ir facer unha entrevista. E ben, alí pasamos tres anos traballando.
9) ¿Canta xente traballa nunha película como esa?
No momento en que máis xente había uns 350-400. Pero a cifra varía moito porque se vai contratando e despedindo xente según as necesidades da producción. Ó principio hai que facer o deseño, entón non necesitas tanta xente. Logo, cando xa as cousas van estando preparadas, se necesita a máis xente para modelar, texturizar, animar, modelar, facer efectos especiais.... E según esas fases avanzan, se deixa de necesitar á xente das fases iniciais.
Nestes momentos na empresa están 40 persoas máis ou menos, preparando a seguinte película. Cando teñan claro o que van facer comezarán de novo a contratar a xente. Non funciona así en todas partes. Nas empresas americanas de gran tamaño a plantilla é un poco máis estable.
10) ¿En que clase de proxectos che gustaría traballar no futuro?
En proxectos de todo tipo, como ata o momento. Teño aínda a querencia de facer tebeos, que era o meu soño de rapaz. Polo de agora conformeime con debuxar simplemente, pero espero poder facer realidade ese soño algún día.
11) Se algún rapaz ou rapaza quere adicarse a ser ilustrador, ¿que consello lle darías?
O consello creo que vale para todas as profesións: intentade traballar en algo que os guste moito. Pode ser debuxar, ter un restaurante ou conducir un camión. O truco está en que sexades vos os que escollen en qué traballar, e non que sexa o traballo o que vos escolla a vós. Se te apasiona o que fas serás moito máis feliz na túa vida.
Creo que nunca me pensei en adicarme a outra cousa. De neno debuxaba moitas horas e pasábao moi ben. En canto fun consciente de que se podía vivir de debuxar, xa todo estivo ben claro na miña mente: eso era o que quería facer.

2) ¿Cal foi o teu primeiro cómic?
Teño lembranzas de diferentes tebeos que recordo como os primeiros. un Don Miki, un Mortadelo, un tebeo de Hulk e outor de Blueberry. Pero non sería capaz de dicir cal foi o primeiro...
3) ¿De que ilustración estás mais orgulloso?
Cando as ilustracións estan feitas por un mesmo é moi difícil chegar a estar orgulloso de algo porque ves tódolos errores que cometiches ó facelas, así que te quedas con pequenas partes de cada unha das que estás satisfeito. Gustame pensar que a mellor ilustración que vou facer é sempre a seguinte.
4) ¿Canto tempo tardas en facer unha ilustración?
Depende moito do estilo que escollas e do que teñas que ilustrar. Entre 4 horas e cinco días, máis ou menos. Creo que nunca adiquei máis de ese tempo a ningunha.
5) ¿Cantos premios recibiches polo teu traballo?
Pois ata o de agora, ningún :)
6) ¿Con que tipo de traballo disfrutas máis? (ilustrar libros, facer cómics, traballar no cine...)
Creo que o mellor é ir cambiando de pouco en pouco. Así evitas caer na monotonía.
7) ¿A que outro ilustrador admiras?
A unha lista interminable deles : Norman Rockwell, J C Leyendecker, N C Wyeth, Regis Loisel, Rebeca Dautremer, Gonzalo Cárcamo, Neil Campbell Ross, Tadahiro Uesugi, Adam Hughes, Arthur Adams, Christophe Blain, Emmanuel Guibert, Travis Charest, Claire Wendling....... podería estar horas falando de

8) ¿Como surxiu a posibilidade de traballar en "Planet 51"?
Unha amiga coa que traballara anteriormente noutra empresa e que nese momento traballaba xa no proxecto púxose en contacto conmigo e outros amigos máis (entre eles a miña muller) para dicirnos que buscaban a deseñadores para comezar o proxecto de "Planet One" (así se chamaba entón) en serio. Mandamos unhas mostras dos nosos traballos, aos directores lles gustaron en pagáronos unha viaxe en avión a Madrid para ir facer unha entrevista. E ben, alí pasamos tres anos traballando.
9) ¿Canta xente traballa nunha película como esa?
No momento en que máis xente había uns 350-400. Pero a cifra varía moito porque se vai contratando e despedindo xente según as necesidades da producción. Ó principio hai que facer o deseño, entón non necesitas tanta xente. Logo, cando xa as cousas van estando preparadas, se necesita a máis xente para modelar, texturizar, animar, modelar, facer efectos especiais.... E según esas fases avanzan, se deixa de necesitar á xente das fases iniciais.
Nestes momentos na empresa están 40 persoas máis ou menos, preparando a seguinte película. Cando teñan claro o que van facer comezarán de novo a contratar a xente. Non funciona así en todas partes. Nas empresas americanas de gran tamaño a plantilla é un poco máis estable.
10) ¿En que clase de proxectos che gustaría traballar no futuro?
En proxectos de todo tipo, como ata o momento. Teño aínda a querencia de facer tebeos, que era o meu soño de rapaz. Polo de agora conformeime con debuxar simplemente, pero espero poder facer realidade ese soño algún día.
11) Se algún rapaz ou rapaza quere adicarse a ser ilustrador, ¿que consello lle darías?
O consello creo que vale para todas as profesións: intentade traballar en algo que os guste moito. Pode ser debuxar, ter un restaurante ou conducir un camión. O truco está en que sexades vos os que escollen en qué traballar, e non que sexa o traballo o que vos escolla a vós. Se te apasiona o que fas serás moito máis feliz na túa vida.